سیمای جغتای {جُغَه تای. یعنی تیرانداز} www.joghatay1414.ir

سیمای جغتای {جُغَه تای. یعنی تیرانداز} www.joghatay1414.ir

 

 

 

 

 

 

 

معرفی تصویری طبیعت وشهر جغتای. هرکه را مهر وطن در دل نباشد کافر است معنی حب الوطن فرموده پیغمبراست !



به خراسان شمالی بپیوندیم یا از نیشابور و خراسان شمالی شورا و مسول انتخاب کنیم ؟!!.

بلاغ ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای به جغتای

 

قدس آنلاین – سبزوار :  فرماندار شهرستان جغتای از ابلاغ ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای به این شهرستان خبر داد .

 

محمد علی آبادی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اعتبارات مزبور برای تکمیل و اجرای 76 طرح عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در 16 فصل و 45 برنامه برای این شهرستان در نظر گرفته شده اظهارداشت : مبلغ مزبور در حوزه های راه، آموزش، تربیت بدنی، بهداشت، محیط زیست، حمل و نقل، تجهیزات و امور فرهنگی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات شهرستان جغتای در سالجاری در حوزه راه و شهرسازی می باشد ابراز امیدواری کرد با همکاری مسوولان دستگاههای اجرایی تخصیص صد در صدی اعتبارات برای این شهرستان محقق شود. / قدس . صفحه اصلی > ایران

زمان مخابره : ۱۳۹۴/۴/۲۲ - ۱۹:۵۲

کد خبر : ۲۹۵۷۰۵

انتهای پیام 

داورزن نیوز:فرماندار داورزن گفت : ۴۹ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در سالجاری برای این شهرستان در نظر گرفته شد .

رضا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خراسان اظهار کرد: این اعتبارات برای تکمیل ۵۷ پروژه نیمه تمام در این شهرستان در نظر گرفته شده است .

وی بیان کرد: این اعتبارات در حوزه های عمومی ،آموزشی ،فرهنگی ،هنری ،گردشگری ، بهداشتی ، رفاه و تامین اجتماعی ،کشاورزی ،منابع آبی ،حمل و نقل ، مسکن ،عمران روستایی و … این شهرستان هزینه خواهد شد .

فرماندار داورزن با اشاره به اینکه این شهرستان در ورودی خراسان رضوی قرار دارد، افزود: مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ اعتبار زیارتی است که برای کمپ زائر داورزن و میقات الرضا (ع) روستای ریوند در نظر گرفته شده است .

فلاحی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسوولان دستگاههای اجرایی ،تخصیص این اعتبارات برای این شهرستان محقق شود .

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و ۱۸ هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال ۱۳۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

مرکز این شهرستان و تعداد زیادی از روستاهای داورزن در حاشیه دو باند جاده اصلی تهران – مشهد قرار دارند.

 

 

*اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان گرمه

فرماندار شهرستان گرمه نیزاز اختصاص بیش از300 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان گرمه خبر داد و گفت: ازآغاز دولت تدبیر و امید از این مبلغ تاکنون 18 میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به شهرداری های شهرستان گرمه، ایور و درق اعتبار اختصاص یافته است.

محمد زاده با بیان اینکه این اعتبارات از محل سفررهبری، تملک دارایی و ماده 180 تامین شده است، اظهار داشت: سال گذشته اعتبار اختصاص یافته 200 میلیارد ریال بوده که این افزایش نشان توجه ویژه به این شهرستان بوده است.روزنامه قدس :صفحه اصلی >خراسان

 

صفحه اصلی > خراسان

زمان مخابره : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ - ۲۲:۴۴

کد خبر : ۲۶۳۹۹۵

 

 

علی اکبر محبی-فرماندار جاجرم- گفت: با توجه به کاهش اعتبارات تملک دارایی سال 94 در سطح کشور و به نوبه آن استان ها و شهرستان ها ، اعتبار شهرستان جاجرم در سال جدید بالغ بر 7 میلیارد تومان تعیین شده است.
وی بابیان اینکه  نسبت اعتبار به سال گذشته همانند تمامی شهرستان ها در سطح کشور کاهش یافته و رقم بسیار پایینی است افزود: باید با نگاهی جامع و سیستمی به مجموعه شهرستان و اولویت بندی پروژه های اساسی و زیربنایی ، ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری از سوی ادارات و ارگانها و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی ، مسئولین باید نسبت به جذب اعتبارات استانی و ملی از طریق رایزنی و برقراری ارتباط با ادارات کل و وزارتخانه های مربوطه به منظور افزایش جذب اعتبارات ارگان تحت نظارت خود اقدام نمایند و با رعایت اولویت بندی پروژه ها ، خروجی مثبت و سازنده ای برای شهرستان به ارمغان آورده و حداکثر استفاده را از حداقل بودجه تخصیصی داشته باشند.

ه گزارش آل نور ، جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان جوین صبح امروز باحضور نماینده سازمان برنامه ریزی استان و مدیران دستگا های اجرایی جوین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار جوین در این جلسه اظهار داشت: امسال سهم شهرستان جوین از اعتبارات تملک دارایی استان مبلغ ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان است که در۷۹ پروژه عمرانی توزیع شده است.

 

جدی کار افزود:این اعتبارات در شهرستان جوین نسبت به سال گذشته ۶/۵ درصد رشد داشته است ،در حالی که در استان با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

 

وی یادآورشد:امسال اعتبارات ماده ۱۸۰ استانی نیزدر مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است .

 

فرماندار جوین بیان داشت:سال گذشته این اعتبارات در استان ۲۰۹ میلیارد تومان بود، درحالی که امسال به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

جدی کارتاکید کرد:اعتبارات ماده ۱۸۰ استانی مربوط به شهرستان های در حال توسعه است وهمچنین تعداد محدودی ازدستگاه ها ی اجرایی می توانند از آن استفاده کنند.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته در مجموع اعتبارات تملک دارایی، ماده ۱۸۰ استانی وماده ۱۸۰ نمایندگان ، راه وشهرسازی بالاترین اعتبار را دریافت کرد وامسال نیز حدود ۴۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی مربوط به این حوزه است.

 

فرماندار جوین با اشاره به اینکه در رویکرد جدید دولت اولویت با پروژه هایی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: علاوه بر پروژه هایی که در اعتبارات امسال دیده شده است ۳۹ پروژه نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که تکمیل آنهابه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داردواگر رنج تخصیص اعتبارات به همین روال ادامه یابد حدود ۱۰ سال طول می کشد تا این پروژه هابه اتمام برسد .

 

وی در پایان خاطر نشان نمود:سال گذشته مجموع اعتبارات تملک دارایی، ماده ۱۸۰ استانی وماده ۱۸۰ نمایندگان،  در این شهرستان ۱۱ میلیار دو ۷۴۹ میلیون تومان بود که ۷۲ درصد از این مبلغ تخصیص یافت.

 

انتهای پیام/

 

مصاحبه اختصاصی خبرنگارروزنامه خراسان ( خراسان شمالی) با سرپرست جدید فرمانداری گرمه است.

اقتصادی گفت و گو سرپرست فرمانداری گرمه این شهرستان را دارای قابلیت های خوب اقتصادی و تولیدی دانست و ضمن دعوت از سرمایه گذاران شهرستان، استان و خارج آن برای سرمایه گذاری در این شهرستان، برآمادگی تمام دستگاه های اجرایی برای همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران تاکید کرد. «احمدرضا علیپور» هم چنین به خبرنگار ما گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی های گرمه در سال آینده 65 میلیارد ریال است.وی افزود: 128 پروژه در سال 90 برای این شهرستان تعریف شده است که از مجموعه آن ها 49 پروژه اهمیت بالایی دارد و برای 25 پروژه نیز اعتباراتی پیش بینی شده است. وی گفت: 64 درصد از بودجه سال آینده گرمه به 25 پروژه مهم شهرستان اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: از زمان تأسیس شهرستان گرمه تاکنون 35 نهاد، سازمان، بانک و اداره در آن مستقر شده است و هم اکنون پیگیر راه اندازی دیگر اداره ها به ویژه بازرگانی، بنیاد مسکن و تأمین اجتماعی هستیم. وی درباره سایت اداری گرمه نیز بیان کرد: مطالعات این طرح توسط شرکت مشاور به پایان رسیده است و با توجه به جانمایی تمام اداره ها دراین سایت، امکان واگذاری زمین به دستگاه های اجرایی و نهادها فراهم استhttp://www.khorasannews.com/newssource/17788-طلاعات عمومی شهرستان گرمه
شهرستان گرمه با مساحت 2407 کیلومتر مربع در غرب استان خراسان شمالی واقع شده است.این شهرستان از شمال به شهرستان مانه سملقان و از جنوب و شرق  به شهرستان جاجرم و از غرب با استان گلستان و سمنان  همجوار است.و از اینکه پل ارتباطی استان خراسان شمالی با استان سمنان و گلستان است از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.این شهرستان دارای آب و هوای گوناگون است به طوری که در قسمت های شمالی معتدل و کوهستانی و در قسمت های جنوبی آب و هوای گرم و خشک نیمه بیابانی می باشد.این شهرستان دارای 3 شهر و دو دهستان  با 15 روستا می باشدطبق اخرین سرشماری در سال 1390 جمعیت شهرستان 24599 نفر می باشد که سهم شهر گرمه 10716 و شهر درق 5153 و شهر ایور 3783 و بخش مرکزی 4947 نفر است.این شهرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس 153 شهید،13 آزاده و 400 جانباز تقدیم نموده است.این شهرستان به دلیل وجود حدود 600 کامیون در بخش حمل و نقل از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.از جمله معادن مهم این شهرستان معدن سنگ پارسیان و معدن سنگ مرمریت درق می باشد.مهمترین آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان قلعه جلال الدین گرمه،باغ مزار گرمه،مسجد جامع شهر ایور،مسجد جامع شهر درق،سردابه های ایور،غار کفترک درق،بنای سنگ رباط قره بیل،کاروانسرای رباط عشق و از مهمترین صنایع دستی می توان به کلاه کرکی ،گلیم بافی و چوخه دوزی این شهرستان اشاره نمود.کلیه روستاهای این شهرستان از نعمت آب و برق و گاز برخوردار می باشند.از جمله جاذبه های طبیعی می توان به لاله های واژگون که سال 93 اولین جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستان در منطقه خمبی می توان اشاره کرد.دانشگاه پیام نور تهنا مرکز آموزش عالی در  این شهرستان می باشد.این شهرستان در انتخابات سال 92 بیشترین میزان با 7/95%را به خود اختصاص دادبه گزارش پایگاه خبری گرمه، محمدزاده فرماندار شهرستان گرمه با اعلام اين خبر افزود: مجتمع فرهنگي و هنري، مجتمع فرهنگي و علوم اسلامي، استاديوم ورزشي، کانون پرورشي و فکري نوجوانان، آموزشگاه استقلال، هنرستان فني و حرفه‌ای، بولوار امام رضا (ع) ايور و درق، پل شهرداري ايور و درق، بولوار توحيد گرمه و ديوار ساحلي در شهرهاي ايور و گرمه از مهم‌ترین اين پروژه‌ها هستند.

وی افزود: مجتمع فرهنگی شهر گرمه هم‌اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال قرار است به بهره‌برداری برسد.

محمدزاده اظهار داشت: ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر گرمه نیز با 80 درصد رشد فیزیکی، امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پروژه اجرای استخر گرمه نیز که تاکنون 40 درصد پیشرفت دارد، امسال برای بهره‌برداری آماده شود.

فرماندار شهرستان گرمه افزود: پروژه مرکز بهداشت شهر ایور با پنج میلیارد ریال اعتبار و نیز سالن ورزشی شهر درق امسال وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

علی محمدزاده ميانگين پروژه‌های فعال اين شهرستان را 43 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون 54 درصد اعتبارات تملک و دارايي و صد درصد اعتبارات سفر رهبري تحقق‌ یافته است.

وي عنوان کرد: اعتبار پيشنهادي سال 94 اين فرمانداري 81 ميليارد و 571 ميليون ريال است.

فرماندار شهرستان گرمه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اجرای دو پروژه راه‌سازی مهم امسال در دستور کار است افزود: اجرای پروژه راه‌سازی محور چمن بید به گرمه و نیز مسیر گرمه به سنگ سوراخ با مناقصه به پیمانکار واگذارشده است و هم‌اکنون تجهیز کارگاه برای آغاز کار انجام شده است.

891215/xml/1_17788_N04_13787.XML

 

.

شهرستان خوشاب با وسعتی بالغ بر 1886 کیلومتر مربع در شمال غربی استان خراسان رضوی بین 36 درجه و 20 دقیقه تا 36 درجه و 50 دقیقه عرض جغرافیایی و 57 درجه و 42 دقیقه تا 58 درجه و 51 دقیقه طول جغرافیایی و همچنین شهر سلطان­آباد مرکز شهرستان در 36 درجه و 24 دقیقه عرض جغرافیایی و 58 درجه و 2 دقیقه طول جغرافیایی قرار گرفته که از جنوب به شهرستان سبزوار، از شمال به شهرستان اسفراین، از غرب به شهرستان جوین و از شرق به شهرستان­های نیشابور و فیروزه محدود می­شود. طبق سرشماری سال 1390 جمعیت شهرستان برابر با 37914 نفر اعلام گردیده است. راه­آهن سراسری و جاده ترانزیتی آسیای میانه از مرکز شهرستان خوشاب می گذرد. از نظر تقسیمات کشوری خوشاب تا سال 1368 از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار محسوب می­شد تا در سال 1368 بخش خوشاب تأسیس و در سال 1389 در راستای عزم دولت خدمت­گذار برای محرومیت­زدایی، طبق مصوبه هیأت وزیران به شهرستان ارتقا پیدا کرد. شهرستان خوشاب در حال حاضر شامل دو بخش (مرکزی، مشکان)، 5 دهستان (سلطان‌آباد، رباط جز، طبس، مشکان و دره‌یام) و 74 پارچه روستا و آبادی دارای سکنه می­شود.

فرماندار خوشاب گفت : ۳۸ میلیاردو ۸۵۴ میلیون ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای استان برای ۶۳ پروژه این شهرستان در نظر گرفته شد .

فرماندار خوشاب گفت : 38 میلیاردو 854 میلیون ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای استان برای 63 پروژه این شهرستان در نظر گرفته شد .
حسین ابراهیمی کردیانی افزود : این اعتبارات در قالب 13 فصل ، 36 برنامه و 63 پروژه به شهرستان خوشاب ابلاغ شده است .
فرماندار خوشاب اظهار داشت : به رغم کاهش اعتبارات استانی اعتبارات امسال این شهرستان تقریبا برابر سال گذشته است .
 وی افزود: در اعتبارات امسال فصل کشاورزی ومنابع طبیعی با 22 پروژه بیشترین تعداد پروژه و فصل مسکن و عمران شهری و روستایی با 13 میلیارد و131میلیون ریال بیشترین میزان اعتبار را به خود اختصاص دادند .
 وی همچنین اظهار داشت: امسال برای اولین بار از محل بودجه زیارت دومیلیارد ریال برای شهرستان خوشاب در نظر گرفته شده است .
وی همچنین افزود : براساس ماده44 قانون تنظیم بند سه اعتبارات موضوع دو درصد نفت و گاز سهم خوشاب از دو سوم استان 20 میلیارد و447میلیون ریال در نظر گرفته شد .
فرماندار خوشاب همچنین با اشاره به تخصیص حدود70 درصدی از اعتبارات سال گذشته این شهرستان ابراز امیدواری کرد امسال درصد جذب بالاتری برای خوشاب داشته باشیم .
ابراهیمی کردیانی با بیان اینکه در بحث آب و راه روستایی شهرستان خوشاب از میانگین استانی پایین تر است ابراز امیدواری کرد با اعتبارات اختصاص یافته بتوانیم بخشی از عقب ماندگی در این شاخصه ها را جبران کنیم .
رییس کمیته برنامه ریزی خوشاب با قدردانی از توجه ویژه دولت در بحث ساماندهی ، نظم و سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی گفت: با این نگاه ویژه در تخصیص و در به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی می توان شاهد توسعه در زیرساخت ها در شهرستان های تازه تاسیس بود .
 
 

 

: ۲۴فرماندار خوشاب افزود: امسال برای نخستین بار از محل بودجه زیارت نیز دو میلیارد ریال برای این شهرستان در نظر گرفته شده است. 



احمد برادران روز شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی سبزوار اعتبارات مزبور را شامل 15 فصل و 50 برنامه دانست و افزود: این اعتبارات برای 140 پروژه شهرستان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته بیشتر صرف نگهداری و پروژه های مستمر می شود اظهار کرد: از 140 پروژه 85 پروژه مستمر و نیازمند نگهداری است
وی همچنین با اشاره به درنظر گرفتن بودجه زیارت برای اولین بار برای سبزوار گفت: امسال سه میلیارد ریال بودجه زیارت برای شهرستان سبزوار در نظر گرفته شده است.

 

.http://www.irna.ir/fa/News/81662125/ضا فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این اعتبارات برای تکمیل 57 پروژه نیمه تمام در این شهرستان در نظر گرفته شده است .

وی بیان کرد: این اعتبارات در حوزه های عمومی ،آموزشی ،فرهنگی ،هنری ،گردشگری ، بهداشتی ، رفاه و تامین اجتماعی ،کشاورزی ،منابع آبی ،حمل و نقل ، مسکن ،عمران روستایی و ... این شهرستان هزینه خواهد شد .

فرماندار داورزن با اشاره به اینکه این شهرستان در ورودی خراسان رضوی قرار دارد، افزود: مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ اعتبار زیارتی است که برای کمپ زائر داورزن و میقات الرضا (ع) روستای ریوند در نظر گرفته شده است مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.

.

رماندار جوین:39 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای به جوین ابلاغ شد


 فرماندار جوین گفت : 39 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای به این شهرستان ابلاغ شد .
 
ابراهیم جدی کار روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات مزبور برای اجرا و تکمیل 80 طرح عمرانی در شهرستان جوین در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : میزان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای امسال این شهرستان نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش یافت .

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی جوین بیشترین میزان اعتبار را در اعتبارات تملک دارایی دارد ،افزود : امسال 40 درصد اعتبارات تملک دارایی جوین برای راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است .

فرماندار جوین ابراز امیدواری کرد ،با همکاری مسوولان دستگاههای اجرایی ،تخصیص صد در صدی اعتبارات برای این شهرستان محقق شود .

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا حاجی زاده  اظهار کرد: کل این اعتبارات 85 میلیارد ریال است که در این راستا اعتبارات مدیریت بحران، پروژه های ملی و مصوبات سفر رئیس جمهور نیز به صورت جداگانه ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با لحاظ کردن موارد فوق می توان گفت که اعتبارات شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری خواهد داشت.

فرماندار فیروزه از جذب 80 درصد از اعتبارات شهرستان فیروزه در سال مالی 90 خبر داد.

حاجی زاده ادامه داد: اعتبارات سال جاری برای شرکت توزیع نیروی برق، بنیاد شهید، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

فیروزه يکي از شهرستان های نیمه شمالی استان خراسان رضوی است. اين شهرستان از شمال و شرق به بخش مرکزی شهرستان نیشابور، از جنوب به بخش میان جلگه نیشابور، از شمال غربی به بخش سرولايت نيشابور، و از غرب به بخش های مرکزی و مشکان شهرستان خوشاب و بخش مرکزی شهرستان سبزوار، محدود مي گردد.

اين شهرستان بين 36 درجه و 3 دقيقه تا 36 درجه و 33 دقيقه عرض شمالي و 58 درجه و 9 دقيقه تا 58 درجه و 41 دقيقه طول شرقي گسترش يافته است.

مرکز اين شهرستان شهر فيروزه است که در 20 کيلومتري شمال غرب شهر نيشابور و 145 کيلومتري غرب شهر مشهد- مرکز استان- و 115 کيلومتري جنوب شهر قوچان و 90 کيلومتري شرق شهر سبزوار واقع است.

اين شهر از سطح دريای آزاد 1170متر ارتفاع دارد. شهرستان فيروزه بر اساس آخرين تقسيمات کشوري در سال 1386 داراي 1586 کيلومتر مربع وسعت و شامل دو بخش مرکزی و بخش طاغنکوه است جمعيت

شهرستان فیروزه در سال 1390 که آخرين سرشماري عمومي نفوس و مسکن توسط مرکز آمار ايران صورت گرفت، 42718 نفر جمعيت داشته است .

در سال 1390 از کل جمعیت شهرستان حدود 5769 نفر ساکن شهر فيروزه و1434 نفر ساکن شهر همت آباد و بقيه در 105 آبادي داراي سکنه، ساکن مي باشند. که در بين اين آبادي ها، روستاهاي گرماب(4429 نفر)، معدن بالا و پایین(1027 نفر)، شورگشت(1069 نفر) ، سليماني (1272 نفر)، مرزان(1380 نفر)، همت آباد زماني(1535 نفر) ، قلعه یزدان ( 1043 نفر ) و شورآب (1068 نفر ) مهمترين و بزرگترين روستاها مي باشند.

در همین سال مرکز آمار ایران در طی سرشماری خود حدود 98 آبادی خالی از سکنه در شهرستان فیروزه ثبت کرده که نشانگر بالا بودن مهاجرت از روستا به شهر است.

فرماندار سرخس در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان از کاهش اعتبارات شهرستان در سال 94 خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری سرخس حسین سنجرانی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با بیان اینکه امسال اجازه نمی دهیم اعتبارات سرخس در جای دیگری هزینه شود گفت: با توجه به کاهش 60 درصدی اعتبارات سرخس باید بدنبال استفاده و بهره وری حداکثری از بودجه 28 میلیارد و 83 میلیون تومانی شهرستان باشیم.  سنجرانی افزود: از این مقدار اعتبار اختصاص یافته به شهرستان 23 میلیارد 700 میلیون تومان از محل یک سوم نفت ، 2 میلیارد و 140 میلیون تومان از محل دو سوم نفت ، 510 میلیون تومان از محل حوزه های علمیه ، 30 میلیون تومان از محل گلزار شهدا و 1 میلیارد و 703 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی می باشد. وی گفت: اعتبارات سرخس در قالب 17 فصل و 54 برنامه به شهرستان ابلاغ شده است.  سنجرانی با اشاره به اینکه اعتبارات بعضی از دستگاه ها کاهش یافته است خاطرنشان کرد با بازدید های صورت گرفته توسط دفتر فنی ، جلسه پیش مقدماتی کمیته برنامه ریزی فرمانداری و ارزیابی میزان جذب اعتبارات توسط دستگاه ها،اعتبارات شهرستان الویت بندی و تخصیص یافته است. فرماندار سرخس تصریح کرد: با  اعتباراتی که به شهرستان در سالهای اخیر اختصاص یافته همچنان غبار محرومیت بر چهره سرخس باقی مانده است وی از مسئولین دستگاه های اجرایی خواست برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند. رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان سرخس در پایان اظهار کرد اعتبارات ماده 180 هنوز اعلام نشده است و امیدواریم با اختصاص ماده 180 بتوانیم  دیگرنیازهای شهرستان را در حوزه های مختلف جبران کنیم.


منبعخبرگزاری ساریکا۲۸ میلیارد تومان سهم سرخس از اعتبارات تملک دارایی و دو درصد نفت و گاز 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرمه، محمدزاده فرماندار شهرستان گرمه در آخرین جلسه شورای اداری گرمه در سال 93، به تشریح مهمترین برنامه‌های اجراشده در حوزه‌های مختلف در سال جاری پرداخت.

وی برگزاری 8 یادواره شهدا و برگزاری اولین یادواره شهدای شهرستان گرمه، بازسازی واقعه غدیر، برگزاری جشن مزدوجین جوان و جشنواره‌های سمنو و لاله‌های واژگون را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی شهرستان گرمه در سال جاری دانست.

محمدزاده

حمدزاده مبارزه با مواد مخدر و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مدارس و سطح شهر را ازجمله برنامه‌های اجتماعی و توزیع کلاه کاسکت بین موتورسواران شهرستان را از برنامه‌های محوری در مباحث امنیتی عنوان کرد.

وی سپس به تشریح برنامه‌های بودجه‌ای شهرستان گرمه پرداخت و گفت: در مجموع اعتبارات تملک دارایی، ماده 180 و ملی استانی 30 میلیارد و 644 میلیون تومان جذب این شهرستان شده است و توانسته‌ایم رتبه پنجم در جذب اعتبارات استان را از آن خود کنیم.

فرماندار شهرستان گرمه اضافه کرد: تاکنون اعتبارات تملک 100 درصد، اعتبارات ماده 180 هفتاد درصد و اعتبارات سفر رهبری نیز 100 در صد به شهرستان گرمه اختصاص یافته است.

 

شهد - ایرنا - فرماندار قوچان از افزایش اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

علیرضا قامتی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قوچان افزود: این در حالی است که اعتبارات تملک دارایی در استان خراسان رضوی و کشور از کاهش 10 درصدی برخوردار بوده است. 
وی اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سال جاری را 91 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای امسال در استان خراسان رضوی سه هزار و 200 میلیارد ریال می باشد که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 
به گفته وی بخشی از اعتبارات استانی از محل ماده 180 و کمک های فنی و اعتباری هنوز توزیع نشده است. 
قامتی ادامه داد: با توجه به پایان سال مالی در آخر تیر ماه امسال، جذب هر چه سریعتر اعتبارات برای تکمیل پروژهای شهرستان مورد تاکید است. 

حمدرضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در سال جاری مبلغ 12 میلیارد و 271 میلیون تومان اعتبار به شهرستان فردوس اختصاص داده شده است.

وی میزان اعتبارات تملک دارایی شهرستان فردوس را مبلغ 8 میلیارد و 220 میلیون تومان و اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران شهرستان را مبلغ 4 میلیارد تومان اعلام کرد.

فرماندار فردوس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 45 پروژه با اعتبار دولتی 776 میلیون تومان و تسهیلات و سرمایه‌گذاری شخصی 4 میلیارد و 695 میلیون تومان به بهر‌ه‌برداری رسیده است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای تعداد 205 نفر اشتغال ایجاد شده است.

رجبی‌مقدم از رشد 17 درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان فردوس خبر داد و افزود: بیش از 91 درصد اعتبارات تملک دارایی فردوس به تکمیل 155 پروژه نیمه‌ تمام عمرانی شهرستان و 9 درصد آن نیز برای اجرای 11 پروژه جدید در نظر گرفته شده است.

*اجرای 181 پروژه عمرانی در فردوس

فرماندار فردوس تعداد پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان را تعداد 181 پروژه اعلام کرد و افزود: تکمیل بیمارستان 100 تختخوابی با اعتبار 3 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال جاری، تکمیل باند دوم فردوس، دیهوک با اعتبار 23 میلیارد تومان، تکمیل باند دوم فردوس، بجستان با اعتبار 34 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های در دست اقدام شهرستان فردوس است.

رجبی‌مقدم تکمیل باند امداد و نجات با اعتبار یک‌میلیارد و500 میلیون تومان در سال جاری، تکمیل استخر پوشیده آموزش‌ و ‌پرورش با اعتبار180 میلیون تومان، تکمیل کمربندی فردوس، اسلامیه با اعتبار 6 میلیارد تومان و تکمیل مجتمع فرهنگی‌ و هنری فردوس با اعتبار 600 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرستان فردوس برشمرد.

وی همچنین از تکمیل پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری روستاهای برون، انارستانک و خانیک با صرف اعتبار 3 میلیارد تومان گازرسانی می‌شود.

فرماندار فردوس تکمیل مجتمع دامپروری شماره دو فردوس با اعتبار 350 میلیون تومان، احداث سالن ورزشی سرپوشیده با ظرفیت دوهزار تماشاگر و اختصاص450 میلیون تومان اعتبار، تکمیل پروژه فاضلاب شهرهای فردوس و اسلامیه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان فردوس عنوان کرد.

رجبی‌مقدم پروژه‌های باند دوم فردوس، دیهوک، باند دوم فردوس، بجستان و همچنین کمربندی فردوس، اسلامیه را از پروژه‌هایی دانست که در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته و تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ

       

ا

دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸

فرماندار اسفراين گفت: طي سال 89 از محل اعتبارات تملك دارايي حدود 150 ميليارد ريال جذب شد. 

 بخش اعتبارات تملک دارایی کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نقش تاثیر گذاری در جذب هر چه بیشتر این بخش از اعتبارات را ایفا می کنند که کمیته برنامه ریزی شهرستان بشرویه نیز با نگاه کارشناسی به توزیع اعتبارات در بین ادارات در جهت پیشرفت در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی نقش بسزایی در توسعه و استراتژی شهرستان دارد.
باقری از 128 موافقت نامه ادارات بشرویه خبر دادو گفت: در شهرستان بشرویه 37 اداره از اعتبارات تملک دارایی در سال 93 بهره مند شدند که در مجموع دارای 128 موافقت نامه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 45 میلیون تومان می باشد.

 

 

 
باقری همچنین با اشاره به اعتبارات ماده 180 هم گفت: تعداد 11 اداره شهرستان بشرویه دارای پروژه ماده 180 هستند که در مجموع اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان سهم پروژه های ماده 180  است که در حال حاضر در حال مبادله موافقت نامه می باشد.

 

کمیته های برنامه ریزی شهرستانها تشکیل شد تا با ابلاغ اعتبارات هر شهرستان علاوه بر برنامه ریزیهای لازم ، طرحهای اولویت دار مشخص و زمینه توسعه و آبادانی هر چه بیشتر منطقه فراهم شود.

سهم شهرستان سربیشه از اعتبارات استانی 7.62 درصد معادل 8 میلیارد و500 میلیون تومان است.

حسين پور گفت: اعتبارات امسال  سربيشه در 17 فصل و 48 برنامه برای اجرای 197 طرح عمرانی بین 35 دستگاه اجرایی توزیع شده است.

فرماندار سربيشه بالاترین میزان اعتبار رو مربوط به بخش­های راه و شهرسازي با 1ميليارد و 280 ميليون تومان ، آب و فاضلاب روستايي با 600 ميليون تومان و شبكه توزيع برق با 520 ميليون اعلام کرد.

شهرستان درمیان هم با 9میلیارد و710 میلیون تومان،8.71 درصد از اعتبارات تملک و دارائی استان را به خودش اختصاص داد.

به گفته براتی این اعتبارات در 15 فصل و 49 برنامه برای اجرای 170 طرح عمرانی بین 41 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد.

کمیته های برنامه ریزی شهرستانها تشکیل شد تا با ابلاغ اعتبارات هر شهرستان علاوه بر برنامه ریزیهای لازم ، طرحهای اولویت دار مشخص و زمینه توسعه و آبادانی هر چه بیشتر منطقه فراهم شود.

سهم شهرستان سربیشه از اعتبارات استانی 7.62 درصد معادل 8 میلیارد و500 میلیون تومان است.

حسين پور گفت: اعتبارات امسال  سربيشه در 17 فصل و 48 برنامه برای اجرای 197 طرح عمرانی بین 35 دستگاه اجرایی توزیع شده است.

فرماندار سربيشه بالاترین میزان اعتبار رو مربوط به بخش­های راه و شهرسازي با 1ميليارد و 280 ميليون تومان ، آب و فاضلاب روستايي با 600 ميليون تومان و شبكه توزيع برق با 520 ميليون اعلام کرد.

شهرستان درمیان هم با 9میلیارد و710 میلیون تومان،8.71 درصد از اعتبارات تملک و دارائی استان را به خودش اختصاص داد.

به گفته براتی این اعتبارات در 15 فصل و 49 برنامه برای اجرای 170 طرح عمرانی بین 41 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد.

بخش­های توسعه زیرساختهای شهری،روستایی و عشایری با 2 میلیارد و 244 میلیون تومان و حمل و نقل  و راه وشهرسازی با 1 میلیارد و 557 میلیون تومان بیشترین سهم را در اعتبارات درمیان دارند.

8 میلیارد و 730 میلیون تومان یعنی 83/7 درصد هم سهم شهرستان خوسف از اعتبارات استان است که فرجامی فر فرماندار خوسف با اشاره به افزایش 13 درصدی اعتبارات امسال گفت 35 درصد در بخش کشاورزی و 35 درصد هم در بخش صنعت و معدن هزینه می شود.

آرین معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی استانداری هم گفته اعتبارات امسال خوسف برای اجرای 164 طرح هزینه می شود .

شهرستان بشرویه هم با 6 درصد سهم ، 6 میلیارد و 66 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی استان را گرفت.

راه و شهرسازی با یک میلیارد و 180 میلیون تومان  و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری با یک میلیارد و 100میلیون تومان بیشترین اعتبارات را در بین ادارت بشرویه به خودشان اختصاص دادند.

جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان طبس هم با توزيع اعتبارات بر اساس سرفصلهاي تعيين شده براي هر دستگاه اجرايي تشکیل شد.

طبس هم 18 میلیارد تومان اعتبار خود را در 16 سرفصل و برای اجرای 203 طرح عمرانی و خدماتی هزینه خواهد کرد.

منبع: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خراسان جنوبی

وشته شده در:1393/04/31

فرماندار فاروج گفت: از محل منابع مختلف تاکنون به شهرستان 385میلیاردو 897میلیون ریال اختصاص یافته است .

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فاروج ، امان اله خدمتگزار در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فاروج افزود: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ها، سفررهبری،بحران وماده 180قانون بودجه بیش از 385میلیاردریال به شهرستان اختصاص یافته است.


وی با اشاره به اینکه درحدود 90درصد اعتبارات اختصاص یافته امسال از منابع ملی است گفت: با توجه به قرارداشتن درروزهای پاینی سال مالی وازسویی ابلاغ بعضی اعتبارات به تازگی ودر تیرماه ،تلاش ها برای جذب این ارقام باید مضاعف شو دفاروج- ایرنا- فرماندار فاروج گفت: 102 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری در سال جاری به این شهرستان اختصاص که 100درصد آن تخصیص یافت

مان الله خدمتگزار روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار کرد: با این میزان اعتبار 38 پروژه اجرا می شود. 
وی میزان تخصیص اعتبارات امسال شهرستان از منابع تملک دارایی و سرمایه ای و ماده 180 قانون را 70 و40 درصد دانست. 
وی گفت: امسال از این سه منبع اعتباری برای شهرستان 123 پروژه تعریف شده است. 
وی اظهار کرد: از اعتبارات تملک دارایی برای 58 پروژه 64 میلیارد ریال و از محل ماده 180 قانون بودجه برای اجرای 27 پروژه افزون بر 121 میلیارد ریال اختصاص یافته است. 
فرماندار فاروج گفت: مدیران دستگاه ها باید پیگیر جذب اعتبارات از این محل ها باشند. 
وی با تاکید بر تعیین اولویت بندی پروژه ها در سال 94 گفت: برای سال پیش رو اولویت با پروژه های نیمه تمام بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی است. 
فرماندار فاروج با بیان اینکه بیشترین توزیع اعتبارات در حوزه آب، راه و کشاورزی بوده است گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارش به 227 میلی متر رسیده که 70 میلی متر آن مربوط به اسفندماه است. 
وی گفت: با توجه به اینکه چندین سال است در موقعیت بحرانی آب قرار داریم به رغم این میزان بارش ها همچنان نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب هستیم. 
مرکز شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90کیلومتری شرق بجنورد واقع است.ک/2 
7187/ 6042

انتهای پیام /* 

ارتباط با سردبیر:  newsroom@irna.ir 
 تماس بی واسطه با مسئولین

ن شهرستان  با وسعتی بالغ بر 1736 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر  50406 نفر که 83 % آنرا جمعیت روستایی تشکیل می دهد در قالب دو بخش (مرکزی و خبوشان ) از نظر اراضی کشا ورزی بصورت متمرکز بوده و دارای پنج دهستان (حصار، شاه جهان ، تیتکانلو، فاروج و سنگر) می باشد.
اطلاعات آماری شهرستان فاروج
جمعیت:                      50406 نفر
جمعیت زنان:                26437 نفر
جمعیت مردان:               23969 نفر
جمعیت روستاها:             39639 نفر
جمعیت شهر:                 10767 نفر
مساحت:                     1763 کیلومتر مربع
بخش:                        1- بخش خبوشان 2- بخش مرکزی
روستا:                       81 روستای دارای سکنه
کتابخانه:                      1 باب
مذهب:                         شیعه جعفری
زبان و گویش:               فارسی-کردی-ترکی
دانشگاه دولتی:               دانشگاه پیام نور
دانشگاه غیر دولتی:                ندارد
جمعیت دانش آموزی:        9623 نفر
مراکز مذهبی:                9 امامزاده و 110 مسجد
اماکن ورزشی:               6 باب سالن
مراکز بهداشتی درمانی:      7 مرکز بهداشتی و درمانی
بیمارستان:                     در حال احداث
مشاهیر:                      آقا نجفی قوچانی-آیت الله ذبیحی-نوعی خبوشانی-آیت الله ملائکه
افراد مطرح شهرستان:       محمد اسماعیل شوشتری وزیر سابق دادگستری
ایثارگران:                    148 شهید 107 جانباز 12 آزاده
سرداران شهید:              شهید عباسی-شهید موفق-شهید شوشتری

 
 

 گزارشروابط عمومی فر مانداری شهرستان نهبندان ،عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت کشوردر جمع مسئولان شهرستان نهبندان اظهار کرد: در حال حاضر رقمی نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار و پروژه در نهبندان توسط بنیاد برکت تعریف شده است که این پروژه ها در حال احداث و اجرا است که امیدواریم به موقع به بهره برداری برسد.

 

خراسان رضوی 09/90/71 دولت امسال هم حق خراسان رضوی را از بودجه نداد سهم استان از مجموع بودجه عمراني استان ها فقط 8855 درصد است داستان تکراري تضييع حق استان خراسان رضوي در توزيع اعتبارات عمراني استان ها امسال هم اتفاق افتاد و دولت يازدهم در دومين اليحه بودجه تقديمي خود به مجلس شوراي اسالمي، حق خراسان رضوي را از اعتبارات تملک دارايي استان ها نداد. به گزارش »خراسان رضوي«، اليحه بودجه سال 7901 کل کشور روز گذشته در حالي توسط رئيس جمهور به مجلس شوراي اسالمي تقديم شد که در آن مجموع سهم بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استان خراسان رضوي از کل بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استان هاي کشور، فقط 8855 درصد است و استان خراسان رضوي از اين جهت در رده سوم استان ها و پس از استان هاي خوزستان و فارس قرار گرفت .بررسي جدول شماره ۰۱اليحه بودجه سال ۰۹۳۱ کل کشور که مربوط به تصوير کالن بودجه استان هاي کشور است، نشان مي دهد که مجموع کل اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان هاي کشور در اليحه بودجه سال 8 ،7901 هزار و 111 ميليارد و 069 ميليون تومان است که سهم استان خراسان رضوي 929 ميليارد و 445ميليون تومان معادل 8855 درصد است.همچنين استان خوزستان با اعتبار 101 ميليارد و 118 ميليون تومان و سهم 087 درصدي از مجموع اين اعتبارات و استان فارس با اعتبار 962 ميليارد و 178 ميليون تومان و سهم 6866 درصدي از کل اين اعتبارات، استان هاي اول و دوم اين جدول از نظر بيشترين ميزان بودجه هستند. بررسي در جدول شماره ۰۱-۰- اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان همچنين بررسي هاي خبرنگار خراسان در جدول شماره ۰۱-۰- اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان در اليحه بودجه سال 7901 نشان مي دهد که سهم بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استان خراسان رضوي از کل بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استاني، فقط 881 درصد است و استان خراسان رضوي از اين جهت در رده پنجم استان ها و پس از استان هاي تهران، اصفهان، مازندران و فارس قرار گرفت. اين گزارش حاکي است، در اليحه بودجه سال 7909 کل کشور، سهم بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استان خراسان رضوي از کل بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استاني، فقط 8898 درصد بود و استان خراسان رضوي از اين جهت در رده ششم استان ها و پس از استان هاي تهران، مازندران، اصفهان، آذربايجان شرقي و فارس قرار داشت که امسال شاهد افزايش تنها 98 صدم درصد سهم بودجه استان در اين جدول هستيم و رده استان نيز يک رده ارتقا يافته است. هرچند هنوز با سهم واقعي خود فاصله زيادي داريم.بررسي هاي خبرنگار خراسان در جدول شماره ۰۱-۰- اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان در اليحه بودجه سال 7901 نشان مي دهد که مجموع بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استاني کل کشوربراي سال01 در اين جدول، 21هزار و 650ميلياردريال پيش بيني شده است که استان هاي تهران با 1856 درصد، اصفهان با 6875 درصد، مازندران با 6872 درصد و فارس با 8806 درصد، 1استان داراي بيشترين سهم از اين اعتبارات هستند. بر اساس گزارش خراسان، سال گذشته نيز در اليحه بودجه سال 7909 کل کشور، مجموع بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استاني کل کشوربراي سال۳۹ ،09هزار و ۰۷۱ميلياردريال پيش بيني شده بود که استان هاي تهران با 5891 درصد، مازندران با 6865 درصد، اصفهان با 6861 درصد، آذربايجان شرقي با 8855 درصد و فارس با 8887 درصد، ۱استان داراي بيشترين سهم از اين اعتبارات بودند.در حالي که سهم استان خراسان رضوي، بر اساس شاخص هاي علمي نظير جمعيت، وسعت و محروميت، 185 تا ۸درصد از بودجه کشور و استان هاست، آن چه در اليحه بودجه کل کشور به عنوان سهم استان خراسان رضوي از مجموع اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان هاي کشور آمده، 929 ميليارد و 118 ميليون تومان معادل 8855 درصد است. افزايش کمتر از 9 ميليارد توماني بودجه استان اين در حالي است که در اليحه بودجه سال 1393کل کشور، سهم استان خراسان رضوي از مجموع اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان هاي کشور آمده، 971 ميليارد و 579 ميليون تومان معادل 8818 درصد بوده است که مشخص مي شود بودجه عمراني استان امسال تنها دو ميليارد و 635ميليون تومان افزايش داشته است و سهم استان از مجموع بودجه هاي عمراني استان هاي کشور نيز 79 صدم درصد افزايش را نشان مي دهد.بر اساس اين گزارش، طي سال هاي گذشته نيز و در حالي که بعضا دولت قول مي داده که سهم استان خراسان رضوي از بودجه کل کشور را ادا کند، اما اين اتفاق نمي افتاده و هيچ گاه استان خراسان رضوي سهم 185درصدي خود از بودجه تملک دارايي هاي سرمايه اي استان هاي کل کشور را دريافت نمي کرده است و طي اين مدت هميشه حق استان از اين نظر تضييع شده است. از بودجه زيارت چه خبر؟ دولت در جدول شماره ۰۷ اليحه بودجه سال 1394کشور با عنوان کمک به اشخاص حقوقي غيردولتي موضوع جزء )۹( رديف ۱۱۱۱۱۱جدول شماره )۳۱۱ ،)۳ميليارد ريال اعتبار تملک دارايي سرمايه اي به طرح زيارت )موضوع ماده ۰۳ قانون برنامه پنجم توسعه( اختصاص داده است. البته فعالً هنوز ميزان بودجه زيارت خراسان رضوي وهمچنين بودجه زيارت دو استان ديگر يعني قم و فارس براي سال 7901 مشخص نيست

احمد برادران در نشست کمیته برنامه‌ریزی سبزوار با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک و دارایی سال گذشته این شهرستان 13 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: از این میزان بالغ بر 9 میلیارد تومان یعنی 70 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 94 نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 347 میلیون تومان به عنوان اعتبارات جاری شهرستان اختصاص یافته است، تصریح کرد: 6 میلیارد تومان از این اعتبارات از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه از این میزان اعتبار نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 160 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیارد و 890 میلیون تومان از این اعتبارات از محل سهم انرژی استان تامین می‌شود.

برادران با بیان اینکه این اعتبارات در 15 فصل و 50 برنامه و بین 37 اداره شهرستان توزیع می‌شود، عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته در امسال برای نخستین‌بار توانستیم 300 میلیون تومان از اعتبارات زیارت را به شهرستان جذب کنیم.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 140 پروژه عمرانی در سبزوار نیز افزود: از این تعداد 55 پروژه غیر مستمر و نیازمند به توسعه و ساخت و ساز و 85 پروژه مستمر و نیازمند به نگهداری است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه متاسفانه امسال با کاهش جدی اعتبارات مواجه هستیم، گفت: البته افزایش درصد اختصاص اعتبارات می‌تواند کاهش موجود را جبران کند و مسئولان مربوطه باید با برنامه‌ریزی درست به سمت جذب این اعتبارات بروند.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال پیش‌بینی‌های خوبی در زمینه اختصاص اعتبارات صورت گرفته است، افزود: ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه سال 94 توسط دولت و مجلس پیش‌بینی شده که می‌تواند در توسعه و عمران شهرها و روستاها مفید باشد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی سبزوار با اشاره به کاهش 15 درصدی اعتبارات عمرانی استان نیز گفت: در سال گذشته اعتبارات عمرانی استان 350 میلیارد تومان بود که این اعتبارات امسال به 320 میلیارد یعنی 11 درصد کاهش رسیده است.

وی با اشاره به رشد 45 درصدی اعتبارات ماده 180 نیز ادامه داد: این اعتبار در خراسان رضوی 310 میلیارد تومان است که سهم سبزوار قابل توجه است که امیدواریم بتوانیم با جذب و اختصاص این اعتبارات مشکلات موجود را حل کنیم.

برادران با گلایه‌مندی از وضعیت اختصاص اعتبارات نیز اضافه کرد: متاسفانه اعتبارات جاری و تملک و دارایی‌ها مستقیم به حساب وزارتخانه و سپس استان و بعد به شهرستان‌ها واریز می‌شود که این امر سبب گلایه‌مندی ماست، چرا که در زمان اختصاص اعتبارات به شهرستان‌ها سهم کمتری و برخلاف میزان اختصاص‌ها عاید ما می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره در اختصاص اعتبارات برنامه‌ریزی‌ها از بالا به پایین است، گفت: اختصاص اعتبارات به شکل متمرکز و واریز آن به دستگاه‌های بالادستی سبب می‌شود که فقط 30 درصد از اعتبارات به شهرستان برسد و این یک ضعف مهم در حوزه برنامه‌ریزی است

 

..

 

 


نظرات شما عزیزان:

علی اکبر رحیم جغتائی
ساعت21:06---23 مرداد 1394
با سلام مجدد : راهکار اول اینجانب مشروحا پاسخدهی شد و به این بهانه سایر مطالبی که در متن مقاله نیامده بود با زبان مثال و در زوایای مختلف عقده دل خالی شد که البته باعث افزایش اطلاعات خوانندگان خواهد شد و از این بابت درد حب الوطن جنابعالی حقا ستودنی است . لیکن آیا برای درمان دردهائی که برشمردید و بخش زیادی هم ناگفته مانده است نسخه ای خاص آماده کرده اید یا آنکه درمان آن را بر عهده متخصصین و مسئولین گذاشته اید .( که البته بر عهده مسئولین است ). و سخن دیگر اینکه علت این همه مشکلات و ناحقی ها که به درستی مقایسه کرده اید در چیست ؟( شاید کلید معما در پاسخ شما باشد ) .
پاسخ:علیک سلام .ممنون از لطف همیشگیتان..برای درمان نسخه ای نمی پیچم چون وقتی مریضی قبول ندارد که مریض است ! چطور انتظار استعمال دارو دارید! و اما بنظرم علت مشکلات !- کبر سن مسولان 2- عدم باور حرف جوانان 3- عدم استفاده از مشاوران کارکشته و خدوم که چشم به درهم و دینار ندارند! 4- مهمتر از همه با یک دست چند هنداونه برداشتن 5- عدم تقبل ناتوانی در انجام وظیفه و ادامه خدمت ناقص بر روی صندلیی که مستحق ان نیستند 5- خود را داناتر ,تواناتر, و............ از دیگران دیدند 6- با چندبار تلاش خسته شدن و پیگیر امور نبودندو بقول معروف چون کنه نبودن 7- سهل انگاری و بیخیالی مردم و مطالبه نکردند حقوق حقه خود و دلایل دیگر دست به دست هم میدهند تا مسئولان و متولیان با دنده 5 در جاده مسولیت حرکت نکنند!


علی اکبر رحیم جغتائی
ساعت19:49---18 مرداد 1394
با سلام : از اینکه مسائل مهم شهرستان را می نویسید و به عبارتی به مسئولین یاد اوری می نمائید کار بسیار مهمی را انجام می دهید . لیکن طبق تجربه این نوشتن ها هیچ اثری در تغییر اوضاع ندارد . شاید به خواننده القا شود که نویسنده تنها به قاضی رفته است و از پشت پرده خبر ندارد که چنین مطالبی را می نویسد .
اگر بعنوان یک شهروند مطالب فوق را طی نامه ای به مسئولین شهرستان و شوراها ی ذیربط منعکس می کردین و پاسخ آنها را هم می شنیدین و هردو را در سایت به نمایش می گذاشتین شاید خوانندگان در قضاوت به نتیجه ای می رسیدند . با توجه به بازدید 940 نفر از مطلب فوق متاسفانه یک نظر هم داده نشده و من علت ان را ذکر کردم ولی علت یابی اصلی را بر عهده خود مسئول سایت می گذارم . موفق و سربلند باشید
پاسخ:عليك سلام بنده هم ميدانم تاثيري بر كسي ندارد! اگر مي بينيد در اينجا نوشته ام از بهر انستكه آيندگان نگويند چرا ما سكوت كرده ايم دوم انكه بنده اين مسايل را قبل از انكه به دنياي مجازي بكشانم در دنياي واقعي در قالب پيشنهادات بصورت رودرو \پيامكي/تلفني به اطلاع دوستان شورا و .... در طول سنوات گذشته رسانده ام و جوابهايي شنيده ام كه گهي قانع كننده بوده و گهي نه و در مواقعي هم كه جواب مثبت بوده پيگيري نشده كه فكر ميكنم ناشي از مشغله زياد برادران باشد لذا اگر بصورت مكتوب در اينجا بنويسيم شايد روزي دوباره ببينند و پيگير قضيه باشند در ضمن مكتوب به ايشان نخواهم نوشت چون زود دربايگاني ادارات رنگ فراموشي بخود ميگيرد البته طبق تجربه !مثلا اندرباب پيگيري قضييه آزاد راه جواب يكي از اعضاي شوراي چهارم در روزهاي اول مسوليتشان اين بود كه پيگيري راه منيدر برايمان مهم تر از ازاد راه است!. در ضمن در اينده نيز كسي از دانايان خرده نخواهد گرفت كه چرا در برابر تظلمات دم برنياورده اند!. بنظرم علت اينكه كسي نظر نميدهد از ان باب است كه چون سايت ما خبري نيست لذا شوق نظر دادن در كسي بوجود نمي اورد شايد هم دوستان لطف مي كنند نمي خواهند اين سايتي را كه بايد ارامشكده اوقات خسته از سياسي كاري باشد سياست زده بكنند كه بنظرم كار بسيار خوبيست با توجه به تجربه خودم همان بهتر كه به همين رويه نظر ندادن ادامه دهند!تا باعث كدورت در بين دوستان نشود .ختم كلام اينكه مسئولان ما به اين كلام اميرسخن باور ندارند كه به گوينده كلام منگريد بلكه به فحواي سخن بنگريد اگر خلاف شرع و عقل نبود بپذيريد لذا مسولان هم پيشنهاد كسي را قبول دارند كه رداي پرزرق و برق مشاوري به تن داشته باشه و براي هر پيشنهادي كرور كرور درهم و دينارطلب كنند! لذا در ادارات ما قليل مسوليني هستند كه وقعي براي پيشنهادات رايگان مردم بگذارند!! درضمن بنده تهمت نمي زنم مثال ميزنم! هر مسولي بايد راديو مخصوصا استاني در اتاقش روشن باشد تا از اخبار استان وشهرستان و درد دل مردم اگاه باشدولي مي بينيم بيش از يكسال هست راديو استاني موج اف ام كوه خواجه فركانس 94 مگاهرتز قطع هست ولي صداي اعتراضي از ابدارخانه ادارات بلند نشده چون اگر شده بود صداي راديو شنيده ميشد! يا در بحث مطبوعات فكر ميكنم حضرات فقط قسمت حوادث را ميخوانند چون مطالبي بوده كه در سابق به مسولان متذكر شده ام گفته اند در كدام روزنامه نوشته اند للذا مسولان ره خويش روند و ماهم روش خويش ! تا خدا چه خواهد بازهم بي نهايت از بذل عنايت جنابعالي


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






 


باعرض خوشامد به شما عزيزان این وبلاگ بنا بران دارد که تصویری مثبت و منطقی و از شهر وطبيعت جغتای برای مشتاقان و خاطرخواهان ارائه نماید براي ارسال نظرات و درخواستهاي خود با ايميل sijoghatay@chmail.ir در ارتباط باشيد اگر عكسي از قديم نديمها داريد با گوشي با رزولوشن 640*480 عكس بگيريد و به ايميل ما ارسال نماييد .عزيزان روستانشين هم ميتوانند عكسهاي نقاط ديدنيشان را با توضيحات مكفي برايمان ارسال كنند تا در معرض نمايش قرار دهيم در ضمن از آنجاییکه اکثرهموطنان جغتای را به بصورت جغ تای تلفظ میکنند مجبور به نو آوری شدیم و جغتای را بصورت جغه تای داخل پرانتز نوشتیم تا تلفظ جغتای تسهیل شود .در ضمن برای راحتی دسترسی شما دامنه joghatay1414.ir را خریداری و بوبلاگ متصل کرده ایم تا براحتی بتوانید وبلاگ را پیدا کنید درضمن راجع به 1414 در پسوند وبسایت بگویم که جغتای بحساب ابجد میشود 1414 لذا ابتدا با جغتای آوردیم تا زمانیکه وبسایت مستقلی فراهم ساختیم و تنها از www.1414.ir استفاده کردیم برای بینندگان فلسفه آن واضح و مبرهن باشد ! در ضمن چون بحلوا هم نمک میزنند تصمیم گرفتیم گاها مشکلات را هم نشان دهیم تا گره گشایی پیدا شود و بار مردم را سبک سازد و هم بعضی ها فکر .... نکنند -درضمن جدول اوقات شرعي را كه پايين ملاحظه ميفرماييد با كليك بر روي ان مي توانيد به اوقات شرعي تمام روستاهاي تابعه شهرستان جغتاي دسترسي پيدا كنيد
sijoghatay@chmail.ir

 

 

آقا گل !

 

بهمن 1402
آذر 1399
آبان 1399
مهر 1399
شهريور 1399
مرداد 1399
تير 1399
خرداد 1399
فروردين 1399
اسفند 1398
بهمن 1398
دی 1398
شهريور 1398
فروردين 1398
تير 1397
ارديبهشت 1397
بهمن 1396
آذر 1396
آبان 1396
مهر 1396
شهريور 1396
خرداد 1396
ارديبهشت 1396
فروردين 1396
اسفند 1395
بهمن 1395
دی 1395
آذر 1395
آبان 1395
مهر 1395
شهريور 1395
مرداد 1395
تير 1395
خرداد 1395
ارديبهشت 1395
فروردين 1395
اسفند 1394
بهمن 1394
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهريور 1394
مرداد 1394
تير 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391

 

 کمک به راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر جغتای
 اگر با الحاق جغتای و جوین به استان خراسان شمالی موافق هستید به کمپین فارس من ملحق شوید
 گشتی در بهار 99 /پارک وحدت جغتای
 شهیدی که امام حسین علیه السلام خبر شهادتش را داده بود!
 چشم انداز میدان امام خمینی جغتای
 فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان جغتای
 بخت جغتای و فرومد دوباره به هم گره خواهد خورد؟
 جریان زندگی در جغتای
 اجرای ۱۵ طرح با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جغتای
 برداشت انگور از تاکستان‌های جغتای

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سیمای جغتای و آدرس www.joghatay1414.ir> لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هواشناسی جغتای انلاین
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری جغتای
تامین اجتماعی (شعبه اقماری جغتای)
نمایندگی کانون قلمچی جغتای
وبلاگ نمايندگي مجاز سايپا در شهرستان جغتاي
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
موسسه زلزله نگاری تهران
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط آقا
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط بانو
فرهنگ لغت ترکی جغتایی بفارسی
پیش بینی هوای 60روز آینده جغتای
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای
مصاف باشیطان
سايت هواشناسي اكيوودر ترجمه شده به فارسي
نماي ماهواره اي جغتاي1
نماي ماهواره اي جغتاي2
نماي ماهواره اي جغتاي3
تصوير ماهواره اي جغتاي
هواشناسی جهانی accuweather
قیافه جغتای از فضا!!!
پیش بینی اب و هوای جغتای بروایت هواشناسی جهانی
عکس ماهواره ای جغتای

 

هواشناسی
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی اشنا شوید
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای با تعیین مقدار درصد بارندگی
پرسمان جوابگوی هرنوع شبهه و سوالی
بی بی سی وطنی!BBC.ir
روزنامه شهر آرا(روزنامه شهرداری مشهد)
روزنامه قدس
روزنامه خراسان
iran gps map

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 148
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1602
بازدید ماه : 8775
بازدید کل : 245009
تعداد مطالب : 761
تعداد نظرات : 71
تعداد آنلاین : 1

تالار گفتگوی اندیشوران و دلدادگان جغتای

سیمای جغتای

نمايندگي مجاز فروش و خدمات پس از فروش سايپا

پیج رنک سایت joghatayphotos.loxblog.com/