سیمای جغتای {جُغَه تای. یعنی تیرانداز} www.joghatay1414.ir

 

 

 

 

 

 

 

معرفی تصویری طبیعت وشهر جغتای. هرکه را مهر وطن در دل نباشد کافر است معنی حب الوطن فرموده پیغمبراست !



ننه بهار براي هميشه در جغتاي ماندگارشد!.

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه
 

ایکاش بخار و حمیت مسئولان ما چنین بود!.

بسم الله

شش سال از ارتقاء ظاهری جغتای به رتبه شهرستانی میگذرد ولی اوضاع بعضی ادرات با زمان بخش شدن هیچ فرقی نکرده است هنوز هم سکاندار و گرداننده ادارات ما از شوره وار! فرمان میگیرند و کک هیچ مسئولی از بومی تا غیر بومی نمیگزد! جالب است ما در قوانین اداری کشوری تا انجا که بنده اطلاع دارم اداره ای تابع اداره هم عرض خویش نیست ولی ظاهرا قدرت و نفوذ شوره واریها آنقدر زیاد است که هنوز مخابرات جغتای برغم داشتن تابلو اداره منتظر دستور حضرات کویر نشین هست! .تلفن خانه بنده 9 سال است در محله دیگری مانده ولی هنوز در محله جدید خبری از کابل برگردانی و نصب کاپوی جدید خبری نیست و بامزه آنجاست که مجبور شدم چند سالی تلفن اجاره کنم ! و الان هم اگر بیل سازندگی شهرداری با کابل مخابرات جغتای کشتی بگیرند! ما باید چند صباحی کنگر بخوریم !تا اقایان مفصل بند از شوره وار تشریف بیاورند و رشته اتصال ما به دهکده جهانی را فراهم سازند! در حالیکه در شهرستانی مثل بجستان که لقب کوچکترین شهرستان استان را بدوش میکشد سالیان سال است که  اداره مخابرات مستقل تمام قد از شهرستان مادر خود دارد.

داستان  وقتی جالب تر میشود که بیمارستان 64 تختخوابی جغتای دربش باز شد ،{افتتاح نشد! چون حضرات کویر نشین دل دماغ تشریف فرمایی به جغتای را نداشتند یا دلیل دیگری داشت بیلمرم !یا افتتاح شد من و خبرنگاران بی خبر ماندیم من بی اطلاعم! }.القصه وقتی درب این بیمارستان بعد از گذشت 17 سال از گلنگ زنی ! باز شد بازهم همان آقا بالاسرها تصمیم گرفتند این بیمارستان را به 32 تخته تبدیل کنند تا  توقابی ها ! را خام کرده وخوشحال شوند! و هوس بیمارستان 64 تخته نکنند وهم قبول کنند که بیمارستان آنها هم عرض بیمارستان جغتای است و حتی میتوانند با نفوذ دکتری را که حکم بیمارستان جغتای دارد را در توقاب بکار گیرند! تا جغتایی تحقیر شده برای یک زایمان ساده به کلنیکی که در ظاهر بیمارستان است بشهر انها تشریف فرما شده و درازی شهر انها را نظاره نماید! و بر بی خیویسی ! خود و مسئولانش زار بگرید ! و دم برنیاورد .و هم کما کان مثل سابق بیماران از جای باکلاس تری به نام بیمارستان جغتای (تا چندسال مثل طفل یتیم بی نام بود تا اینکه سرانجام یکی پیدا شد و برایش شناسنامه گرفت که خدای امواتش را بیامرزد ! به نام بیمارستان ولیعصر-عج- که واقعا نام با مسمایی است و بجغتایی میگوید تا امام زمان نیایید مشکلات این بیمارستان و سنگ اندازی  شوره واریها تمام شدنی نیست (منظورم مسئولان شوره وار هست که حتی ممکن است جغتایی یا نیشابوری و جوینی یا مشهدی باشند مرا با عوام کاری نیست !) و باید به شوره وار اعزام شوند تا خدای نکرده از ازدحام و شلوغی بیمارستان بامداد و واصقی شوره وار کاسته نشود ! تا رتبه بیمارستانشان کاسته نشود ! اگر چه آقای دکتر وطنشور و یارانش نتوانستند در ظاهر این تصمیم خود را بکرسی بنشانند ولی در عمل با رندی که بخرج دادند قانون را دور زده و احدی نژاد ساده دل  همان رییس کشور ادالت گستر! را خام کردند تا دانشکده پرستاری را بعنوان کادوی سفر استانی خود به دوینی ها تقدیم کند!  و جغتای با داشتن بیمارستان استاندارد و بزرگتر محروم از گرفتن دانشکده بیتولوژی {کک شناسی!) شد ! تا قند در دل دکتر وطنشور و شوره واریها آب شود !. (احدی نژاد عدالت خواه نبود ! بل ادالت خواه بود! و فکر میکرد عدالتخواه هست حداقل با عملکردش در منطقه ما چنین تصوری ما داریم ! یعنی هرکه نفوذش بیشتر بود و قدش والا وآستین پرپولی داشت از دولت وی بیشتر میرسید کمااینکه درشوره وار2 کارخانه مصرف کننده گازطبیعی نبود خط 48 اینچ پارچین را از این کویر بردند تا بعدها کارخانجات ما زنبیل بدست ! بروند از سبزوار باهزینه خودشان و بیت المال خط لوله 24 اینچ بکشند! شاید هم بدین جهت لوله گاز از اونجا بردند که در پیک مصرف با انرژی طبیعی خورشید داغ و پرفشار شود !یا بجای گاز باد داغ ر شبکه تزریق شود ! تاجبران کسر گاز کشور کند!

ما در حسرت یک جاده 12 متری مانده ایم و برای رسیدن بتهران باید دور جاجرم بچرخیم آنهم با جعده ! 6 متری ترک ترک شده چون زبان من ! و برای رسیدن بمشهد که جاده هزار پیچ معرف حضور همه هست ! حال شوره وار علاوه بر بزرگراه تهران -مشهد آزاد راه ولایت نیز باید از شوره وار عبور کند ! جالب اینکه جمعیت ساکن این منطقه 7 شهرستان 400 هزارند با هفت هشت کارخانه مادرو جمعیت شوره وارسیصد واندیست با یک کارخانه سیمان ! تا اقای احدی نژاد خیال کند مامور الهی اجرای ادالت است !و هیش کس مث او عدالت را برقرار نکرده است !.) .

الان هم با گذشت 7 سال از فعالیت این لانچر (سکوی پرتاب بیمار از جغتای به شوروار بطور متوسط 4-5 فقره در روز) هنوز اتاق کنترل این لانچر که نامش شبکه بهداشت جغتای باشد اوسارش ! بدست شوره واریهاست! وبدون اجازه آقایان  حق خرید یک پیچ و مهره برای آمبولانس عاریه ای بیمارستان جغتای را ندارد! و باید حضرات در شوره وار تصمیم کبری بگیرند تا دهقان فداکار در جغتای کبریت بزند!.

بلی کارگر ما برای واریز یک فیش 1000 تومنی یا قسط بیست هزار تومنی باید سر از شوره وار یا جایی درآورد که مایه تحققققیییییر ! است چرا که جغتای هنوز باجه بانک تجارت یا رفاه ندارد ولی در شوره وار در فاصله 700 متری سه شعبه بانک تجارت وجود دارد که کارکنان دوتای آن مگس کیش میکردند! و چیستان حل میکردند ! که ظاهرا با خالی شدن خزانه مسابقه ای بین دو شعبه چهار راه بازار و شعبه نزدیک بلوار بوتان برگزار شد تا درب یکی تخته شود !. چون در حل معما بازاریها عاجز ماندند شعبه شان برچیده شد و کارکنانش مث اش نذری !بین سایر شعب تقسیم شد ولی سرپرستی تجارت شوره وار اجازه نداد این شعبه در جغتای فعالیت کند مبادا تجار و بازاری شوره وار بیش از این متضرر شود!یا بهانه دیگری بود بیخبرم!  یحتمل همان بهانه ای را دارند که برای افتتتاح بانک مسکن داشتند .یعنی میگفتند جغتای کشش این بانک را ندارد ولی الحمدلله الان سرامد همه بانکها شده شاید هم بخاطر سرمایه گزاری بانک تجارت در کارخانه سیمان جوین جغتای حضرات مکدر شده و خواسته اند مانع آن شوند تا این بانک بیش از این از این غلطها نکند! جالب است همین بانک سالیان سال است در شهرهایی بسیار کوچکتر از جغتای و حتی روستاها شعبه و باجه دارد!

ماجرای جالب تر اداره تامین اجتماعی است که اول شعبه بود ولی شوره واریها با تی یاتری! که بازی کردند توانستند خلع مقام کرده و به مقامی پایین تر از باجه خسروردی شوره وار بدل سازند تا جغتایی در دفتر خسروجردی شوره وار گردو بسابد! تا در دفترچه اش عکسی الصاق شود زیرا باجه جغتای این اندازه هم اختیار ندارد!  وقت از وقت گذشت و شب از نیمه گذشت و در آستانه انفجارم از این همه عداوت و اجحاف شوره واری با جغتای و بی خیالی مسئولان چند دهه جغتای .البته از انصاف نگذریم بعضی هاشون هم بودند که برای ابادی جغتای از جان و مالشان گذشته اند ومیگذرند که جای تقدیر دارد ولی روی سخن ما باکسانیست که فقط بساعت 730 و 1400 فکر میکنند ولاغیر!حال بعضی مسئولان  بومی و غیر بومی  تازه میخواهند شوره وار استان شود تا از چاله بچاه افتند ! آقایان این پنبه وازلینی! را از گوشتان بدر آرید و چشمانتان را با اسیدسلطانی بشوئید! که هنوز هم شما در چشم شوره واری بخش هستید و روستایی (شاهد مثال پرونده بانکی جغتایی هایی را  که سال 88 در بانک مسکن شعبه طالقانی سبزوار تشکیل پرونده داده اند بگیرید تا ببینید با اینکه  یکسال از ارتقاء جغتای بشهرستان گذشته کارمند بانک آدرس متقاضی را چنین نوشته :خراسان رضوی شهرستان سبزوارروستای جغتای!!) از حق نگذریم کسی که 50 سال سرایدار اداره ای بوده اگر تقدیریا رابطه وی را رییس همان اداره کند!  شما فکر میکنید چند کارمند وی را هنوز همان مش رجب سرایدارمیبینند ! مث روز معلوم است سالها طول میکشد تا ذهن بخود بقبولاند وی مش رجب نیست ! و آقای عجبی رییس اداره است ! و آیا به وی همان احترام و وقعی را میگذارند که یک کمصواد ! دیگری از یک شهر دیگری آمده باشد! مسلما نه !هکذا اگر جغتای استان شود برخورد عملی شوره واریها با ما هیچ فرقی نخواهد کرد وآنها خودشان را سلطان جغتای میدانند!!!جای دارد خاطره ای از مرحوم آهنگری نقل کنم که میگفت در زمان سهمیه بندی آهن به اداره بازرگانی سبزوار میرفتیم تا سهمیه اهن بگیریم میگفتند الان نوبت شهریهاست بروید موقع نوبت روستایها بیایید شما نامتان شهریست !و موقع روستایی میگفتند شما شهری شده اید بروید موقع توزیع حواله شهریها بیایید !! لذا با ضرس قاطع به خوشخیالان جغتایی میگویم ! اگر شوره وار استان شود ما بازهم توسری خوریم در حالیکه اگر با کسوت شهرستانی به سمنان یا بجنورد ملحق شویم ما آنقدر توسری خور نخواهیم شد که در استان شوره وار خواهیم شد! البته خدای چنین روزی را نیاورد که شوره وار استان شود ! گفتن از ما و نشنیدن از شما !!! 

خسته شدم واقعا از بس حرص و جوش خوردم از دست روزگار و شوره وار !! اگر بعدا جوش آوردم از پلیس راهی خواهم گفت که در جغتای چند هکتار زمین رایگان گرفت سر از جوین دراورد! از هلال احمری خواهم گفت که سی سال قبل بجای مرکز بخش جغتای سر از یک روستا دراورد و الان هم اقایان لطف کرده اند پایگاه جاده ای انرا در کنار کمربندی جغتای ساخته اند ولی وقت ندارند یا زلزله نیامده تا از مرکز  تشریف بیاورند و آب توچاه  کنند ! از منابع طبیعی خواهم گفت که اوروخچه ! کشاورز جغتایی را بخاطر بریدن یک گون  توقیف میکند ! و الاچیق بنده خدایی را در ایشوق دره جغتای  ویران میکند ! ولی شوره واریها کوه های اطراف شوره وار را چون قوم ثمود  با بیل دو زور(همان بلدزور فرنگی ) خراشیده و قصر و ویلا ساخته اند و هیچ نمیگویند خواهم گفت ! از نمایندگی راه و شهرسازی خواهم گفت که به اندازه توقابیها غیرت ندارد برای دل خوش کنی ما کلمه اداره را به تابلوهایش بچسباند ! یا لاستیکهای مستعمل ادوات سنگین اداره راه شوره وار را بعنوان گارد وی (ملت به اشتباه گاردریل خوانند گارد وی یعنی محافظ جاده گارد ریل یعنی محافظ راه آهن ! بیچاره این کلمه هم به مظلومیت کلمه جغتای مبتلا شده !) درپرتگاه های ورودی شرقی جغتای نصب کند تا روزی روزگاری فولاد فراوان شود و گارد وی نصب شود هر چند با اینکه نمایندگی است ولی انصافا با ادوات قراضه شان باندازه یک اداره کلان زحمت میکشند که جای تقدیر است و ووووووووووووووووووووووووووووووووده ها مشکل دیگری خواهیم نوشت که یا دیده نمیشود یا بعضی ها نمیخواهند دیده شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.

 

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه
 

سبزواریها روی هالیودیها را کم کردند و عملا به اینده سفر کردند!.

بسم الله

چند سال قبل کلوچه ای خریدم که تاریخ تولید آن مربوط به چند ماه آینده بود !.ابتدا فکر کردم که متصدی تنظیم تاریخ سهوا تاریخ را اشتباهی زده ولی وقتی داستان با محصولات دیگر هم گره خورد داستان را پیگیری کردم ملتفت شدم بعضی از تولید کنندگان مصولات غذایی سریع الفساد مثل کیک و کلوچه و لبنیات و..... بخاطر اینکه در بعضی فصول مشتری کم است تولید خود را کاهش نمیدهند بلکه تاریخ تولید اینده را میزنند و محصول را انبار میکنند حال اگر اشتباها در انباری را که قرار است چند ماه دیگر باز کنند و امروز روانه بازار کنند سرنوشت این بسته نمک را پیدا میکند هرچند امیدوارم در این مورد متصدی تنظیم تاریخ زن اشتباها بجای 92 تاریخ 93 را تنظیم و متوجه مساله نشده باشد زیرا عموما تاریخ مصرف نمک دو ساله است و نیازی به کلک زدن نمی باشد !.در نظر داشته باشید نمک قابل فساد نیست این تاریخ مصرف بخاطر وجود ید مصنوعی در نمک هست  که بعقیده متخصصینی مثل دکتر اکبری(متخصص اسیب شناسی و طب سنتی که اگر اشتباه نکنم روز 5شنبه در شبکه قران سیما برنامه طب اسلامی و سنتی دارد) معتقد است این نمکها بخاطر تصفیه شدن و اضافه شدن ید مصنوعی برای سلامتی مضر است برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ایشان درلینک زیرمراجعه کنید http://drakbary.com/ShowNews.aspx?NewsID=277

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه

یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:سفر به اینده,عکس ,تصویر,نمک ید دار,

|
 

وقتیکه آسانترین راه اولین انتخاب است! بریدن؛سوزاندن و قطع کردن کم خرج ترین کارست!.

دددد

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه
 

اردیبهشت در طبیعت جغتای !.

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:عکس,طبیعت ,جغتای,خراسان رضوی ,ایران,joghatay,iran,khorasan,image,nature,photo,

|
 

طبیعت جغتای

هایپرسن:فروشگاه مدرن مواد غذایی و بهداشتی تو ومن جغتای:تقاطع خیابان کشاورز باخیابان امام خمینی :چهار راه سرچشمه

شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:جغتای,طبیعت,عکس,ابشار, کوهستان ,جانپناه ,,

|
 


باعرض خوشامد به شما عزيزان این وبلاگ بنا بران دارد که تصویری مثبت و منطقی و از شهر وطبيعت جغتای برای مشتاقان و خاطرخواهان ارائه نماید براي ارسال نظرات و درخواستهاي خود با ايميل sijoghatay@chmail.ir در ارتباط باشيد اگر عكسي از قديم نديمها داريد با گوشي با رزولوشن 640*480 عكس بگيريد و به ايميل ما ارسال نماييد .عزيزان روستانشين هم ميتوانند عكسهاي نقاط ديدنيشان را با توضيحات مكفي برايمان ارسال كنند تا در معرض نمايش قرار دهيم در ضمن از آنجاییکه اکثرهموطنان جغتای را به بصورت جغ تای تلفظ میکنند مجبور به نو آوری شدیم و جغتای را بصورت جغه تای داخل پرانتز نوشتیم تا تلفظ جغتای تسهیل شود .در ضمن برای راحتی دسترسی شما دامنه joghatay1414.ir را خریداری و بوبلاگ متصل کرده ایم تا براحتی بتوانید وبلاگ را پیدا کنید درضمن راجع به 1414 در پسوند وبسایت بگویم که جغتای بحساب ابجد میشود 1414 لذا ابتدا با جغتای آوردیم تا زمانیکه وبسایت مستقلی فراهم ساختیم و تنها از www.1414.ir استفاده کردیم برای بینندگان فلسفه آن واضح و مبرهن باشد ! در ضمن چون بحلوا هم نمک میزنند تصمیم گرفتیم گاها مشکلات را هم نشان دهیم تا گره گشایی پیدا شود و بار مردم را سبک سازد و هم بعضی ها فکر .... نکنند -درضمن جدول اوقات شرعي را كه پايين ملاحظه ميفرماييد با كليك بر روي ان مي توانيد به اوقات شرعي تمام روستاهاي تابعه شهرستان جغتاي دسترسي پيدا كنيد
sijoghatay@chmail.ir

 

 

آقا گل !

 

بهمن 1402
آذر 1399
آبان 1399
مهر 1399
شهريور 1399
مرداد 1399
تير 1399
خرداد 1399
فروردين 1399
اسفند 1398
بهمن 1398
دی 1398
شهريور 1398
فروردين 1398
تير 1397
ارديبهشت 1397
بهمن 1396
آذر 1396
آبان 1396
مهر 1396
شهريور 1396
خرداد 1396
ارديبهشت 1396
فروردين 1396
اسفند 1395
بهمن 1395
دی 1395
آذر 1395
آبان 1395
مهر 1395
شهريور 1395
مرداد 1395
تير 1395
خرداد 1395
ارديبهشت 1395
فروردين 1395
اسفند 1394
بهمن 1394
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهريور 1394
مرداد 1394
تير 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391

 

 کمک به راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر جغتای
 اگر با الحاق جغتای و جوین به استان خراسان شمالی موافق هستید به کمپین فارس من ملحق شوید
 گشتی در بهار 99 /پارک وحدت جغتای
 شهیدی که امام حسین علیه السلام خبر شهادتش را داده بود!
 چشم انداز میدان امام خمینی جغتای
 فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان جغتای
 بخت جغتای و فرومد دوباره به هم گره خواهد خورد؟
 جریان زندگی در جغتای
 اجرای ۱۵ طرح با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جغتای
 برداشت انگور از تاکستان‌های جغتای

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سیمای جغتای و آدرس www.joghatay1414.ir> لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هواشناسی جغتای انلاین
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری جغتای
تامین اجتماعی (شعبه اقماری جغتای)
نمایندگی کانون قلمچی جغتای
وبلاگ نمايندگي مجاز سايپا در شهرستان جغتاي
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
موسسه زلزله نگاری تهران
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط آقا
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط بانو
فرهنگ لغت ترکی جغتایی بفارسی
پیش بینی هوای 60روز آینده جغتای
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای
مصاف باشیطان
سايت هواشناسي اكيوودر ترجمه شده به فارسي
نماي ماهواره اي جغتاي1
نماي ماهواره اي جغتاي2
نماي ماهواره اي جغتاي3
تصوير ماهواره اي جغتاي
هواشناسی جهانی accuweather
قیافه جغتای از فضا!!!
پیش بینی اب و هوای جغتای بروایت هواشناسی جهانی
عکس ماهواره ای جغتای

 

هواشناسی
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی اشنا شوید
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای با تعیین مقدار درصد بارندگی
پرسمان جوابگوی هرنوع شبهه و سوالی
بی بی سی وطنی!BBC.ir
روزنامه شهر آرا(روزنامه شهرداری مشهد)
روزنامه قدس
روزنامه خراسان
iran gps map

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 541
بازدید دیروز : 557
بازدید هفته : 1098
بازدید ماه : 3861
بازدید کل : 240095
تعداد مطالب : 761
تعداد نظرات : 71
تعداد آنلاین : 1

تالار گفتگوی اندیشوران و دلدادگان جغتای

سیمای جغتای

نمايندگي مجاز فروش و خدمات پس از فروش سايپا

پیج رنک سایت joghatayphotos.loxblog.com/